domingo, 20 de abril de 2014

L'alborá de los malvises

Hoy me siento nostálgico. Mi cuñada me recuperó, encuadernándolo muy artísticamente, un viejo librito (editado en 1944) que siempre anduvo por casa y que, en mis años mozos (cuando todos éramos un poco pipiolos, y un mucho románticos) revisaba cuando tenía 'mal de amores'. Y me deleitó volver a echarle un vistazo.

'L'alborá de los Malvises' (de Constantino Cabal), que así se llama, es una joyita de madrigales asturianos, escritos en bable cuando aún no había ni Academias de la Llingua, ni cosa parecida, y tienen la ternura y el frescor de lo auténtico.
"... y cuando güelve á min, con dulcedume,
de so mirada la serena llume,
que en mió camin en llucerinos xira,
entrugoi yo, como pa dai amparu...
- Corazonín, qué tiés...? Y ella sospira
- ¿qué tiés, miminos...?
Y arrespuende... ¡Claru...!"

Me apetece copiar un par de ellos...
¿Y qué ye un besu?, entrugóme ella,
pa ver lo que i dicía...

Ye, arrespondi-i, un puntu de pocella
sobre la i de la palabra vía...
Ye una pómpara d'agua
ú ri dacuando la corriente lloca...
Ye un pedacín de corazón que nagua
y quier nalar, y afréllase 'na boca... 
Ye una vocina desmasiau ingriente,
que por cuayáse desmasiau aína,
estampla de ripiente...
Ye una elusión...

Y acamentóme asina: ¡Calla, bobín,
que un besu non ye eso...!
Amira lo que ye... Y dióme un besu.

********

Ay, qué boquina! Semeyaba entera
un clavelín, de lo roxina qu'era
Y taba yo entrugando
si non s'estruzaría
por dai un besu, suaviquín, ñalando...
Y di-i un besu, sin que yo quixera
cuando ella non quería... 

Non se estrució... enfocicóse abondu,
pero dempués, en el pocín del fondu
ponxo una sonrisina
un poco atristayada.

Y la boquina semeyóse ansina
á un clevelín enllenu de rosada...

O sea... O tempora, o mores...

No hay comentarios:

Publicar un comentario